headers genom tiderna


Tänkte att det vore kul att se hur mina headers sett ut under detta år, eftersom jag faktiskt bloggat på den här bloggen sedan i juli förra året. Hittade också alla gamla headers jag hade på min förra där jag bloggade från janurari 2009, men vet inte när jag använde dem och så, men dessa fixade jag ihop i alla fall.

Dock är det ju bara headern, så där det är vitt/svart på vissa har det funnits länkar, och det har även funnits länkar i headern och sådär. Men ja, jag tror ni fattar. Chansar dessutom på månaderna men tror det ska vara ganska rätt ändå.



Juli 2010
Denna var alltså min första och en uppgradering på den headern jag använde sist på min förra blogg. Det var även länkar högst upp till höger och sedan neråt på häger kortsida på headern och jag kommer ihåg att jag tyckte det var hur snyggt som helst!



Juli/Augusti 2010
Gick från småbilder till en helbild då det även var länkar längs långsidan överst på headern, även de var i samma stil som den innan så det här var också en slags uppgradering då bara headern ändrades.



Augusti 2010
Har för mig att denna design dök upp i augusti någon gång då jag gick tillbaka till småbilder men ändå med ett nytt koncept. Kommer ihåg att jag tyckte den såg somrig och färgglad ut men hade dock inte kvar den så pass länge eftersom hösten var på ingång.



September 2010
Ångrade mig, som vanligt, ganska snabbt och slängde ihop denna header som jag blev mycket nöjd med vad jag minns och jag tycker fortfarande idén att blanda ihop bilderna var ganska smart. Dock måste jag varit hög när jag redigerade eller något, sjukt mycket nivåer. Blev i alla fall ett annat koncept och hela designen ändrades.



Oktober 2010
Här kom höstdesignen ni älskade och som jag blev sjukt nöjd med. Har hundra olika verisioner och har ett minne av att jag också hade en del länkar nertill i headern efter ett tag. En uppgradering av förra designen, men lite höstigare.



November 2010
Det började dra sig mot vinter och jag slöngde ihop den här som kom upp samtidigt som jag bytter från www.alexphotos.blogg.se till www.alexandraeriksson.se. Här var det också en del länkar i headern och matchande länkar i menyn plus en flashig bakgrund och reslutatet var jag nöjd med. gick alltså från höst till vinter med ett storsteg.



December 2010
Snön hade lagt sig både på marken och i min header, och jag kommer ihåg att jag var nöjd med hela idén och tyckte det var kul att så många av er också gillade den. Här tryckte jag också in lite länkar nertill i vänster men dock tröttnade jag nog på snön och därav försvann denna design vid när 2011 knackade på dörren.



Januari 2011
Nytt år och ny design tänkte jag och slängde ihop denna som gick i samma färg som den i november. Jag gillade den här och fick fortfarande med vinterkänslan utan all överdriven snö och även här var det länkar längs långsidan upptill och likaså i menyn. Det här var nog den designen som fick stanna kvar längst också.



Mars 2011
Mot våren kändes det dags att uppdatera lite och här kom bloggen i samma färg som i december, och jag kommer ihåg att det var här det började bli komplicerat med dubbellänkar i headern. Hade runda där i vita rutan och även bilder nertill som var klickbara.


Mars 2011
Tröttnade på förra desigen ganska snabbt, snön började försvinna och jag kände för ett helt nytt koncept på bloggen. Det var här jag började med scriptet att tona fram olika bilder i headern och jag kände mig huuur bra som helst som lyckades trots alla motgångar. Dök upp en massa länkar längs med långsidan upptill här med och jag kände helt enkelt för något lite mer stilrent.



April 2011
Körde på att gå tillbaka till uppdelad header och meny, vårade till hela bloggen med ljusa färger och även här dök det upp länkar i headern och bilderna ändrades fortfarande.



Maj 2011
Och här är designen jag har nu (dock ny header). Som varit den snyggaste hittills enligt mig och som jag behövt mest jobb till. Jag tycker den är snygg och ser proffsig ut och jag är helnöjd!

Tänker hädanefter se till att spara bilder på hela designerna så att ni får se hur de kommande ser ut lite bättre än bara headers. Jag tycker i alla fall det kan vara kul att se om kanske ett halvår igen och sedan är det ju också ett lite roligare inlägg :)




Kommentarer


Postat av: julia

skulle du vilja vara snäll och rösta på min bild?



http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/june/finalisterna-i-fototavling-rosta.html#comment

nummer 2, som tack till dig som röstar så länkar jag dig när tävlingen är över! kram! ;)


2011-06-13 @ 18:33:25
URL: http://juuliaafoto.blogg.se/

Postat av: Petra

Helt underbara headers! :)


2011-07-13 @ 18:38:25
URL: http://enbartpetra.blogg.se/

Postat av: Nathalie

Hej hej!

Tänkte bara säga att jag älskar din header. Jag har alltid velat ha en sådan header som ändrar bilder men hittar aldrig något svar på hur man får en sådan. Skulle du vilja berätta hur man gör? :)

Tacksam för svar! :)


2011-07-25 @ 02:09:58
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/

Postat av: Marie

Ohh vad många fina =D


2011-10-24 @ 00:32:09
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Postat av: Amanda

Riktigt fina! :D


2011-12-29 @ 12:21:35
URL: http://spontan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life