1. Presentera mig själv


Som alla redan förmodligen vet så heter jag Alexandra Eriksson. Jag lever mitt ganska så händelselösa liv en liten bit utanför Nyköping i en villa ute i ingenstans tillsammans med mamma, pappa och en lillasyster. Men jag har inte alltid bott här där jag bor, utan vi flyttade hit när jag var 9 år då jag började efter i 3:an efter jullovet på Svalstaskolan där jag tillbringade de yngre åren av mitt liv då jag inte brydde mig så mycket om något alls.

Jag började högstadiet på Östra skolan där jag under åren skaffat awesome vänner och pluggat järnet för bra betyg. Det var också under dem tre åren jag upplevde alla mina "första gången"-saker man gör här i livet och det var även där mitt självförtroende fastnade på botten och inte riktigt velat flyta upp än.

Sommaren mellan sjuan och åttan tror jag var då mitt fotointresse började smyga fram då jag knäppte bilder på i stort sett allting med pappas systemkamera tills jag fick min egen när jag fyllde 15 2009. Och eftersom det intresset bara växt sedan dess så hamnade jag på Medialinjen på Ljud- och bildskolan vilket jag verkligen är hur glad som helst över med tanke på att jag i framtiden hoppas på att kunna bli fotograf och förmodligen starta eget företag. Så det här valet var absolut något av det bästa jag gjort.

I nuläget trivs jag ganska så bra med en mer än perfekt pojkvän, otroligt bra vänner, en alldeles för knäpp familj och med lagom mycket kunskap i huvudet för att klara mig i skolan. Det mesta flyter på helt enkelt.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life