Svar på tal


Fick en fråga av Jennie som hon tyckte jag skulle svara på i bloggen.
Vem är din bästa vän?

Jag skulle ha svarat att det är du och Emma. Jag trodde det var du som var det men eftersom du själv inte verkar tycka det är så längre får det bli ett annat svar. Känns inte så kul att kalla dig bästa vän när du inte håller med, och jag vet att det kanske inte är 100% bra mellan oss nu men jag skulle ändå kallat dig för min bästa vän med tanke på att oavsett hur mycket vi tjafsat så har det alltid blivit bra till slut. Men men. Saker och ting förändras väl och det gör vi med.

Jag skulle säga Kajsa är min bästa vän, jag har känt henne sedan jag var 6 år och det är lätt att prata med henne om precis vad som helst och hon har alltid funnits där även fast vi träffas så pass sällan. Och dessutom vi har väldigt roligt tillsammans och det har vi alltid haft.

Sedan skulle jag även säga att Anton är min bästa vän, eftersom att jag vet att han alltid finns där och att han alltid lyssnar och försöker förstå hur fel jag än kan ha i vissa situationer. Han har alltid varit en av de killar jag har kunnat öppna mig mest för och ibland behöver jag inte ens förklara vissa saker för att han ska förstå hur jag mår. Det spelar heller ingen roll vad vi gör, det blir automatiskt aldrig tråkigt tillsammans med honom.

Och sist och även minst, Veronica. Jag skulle kalla min syster för min bästa vän. Henne kan jag vara mig själv med till 110% och oavsett hur mycket vi bråkar så kommer hon alltid betyda mest för mig. Även om hon inte kan ge mig råd till allting här i världen så lyssnar hon alltid utan att ens säga vad hon själv tycker även fast hon inte håller med mig. Det är vänskap på ett helt annat sätt.

Hoppas svaret duger för jag kan inte komma på något bättre just nu.






Kommentarer


Postat av: Veronica Eriksson

Eh va?

Jennie, det enda du vill är att det ska stå JENNIE

DU ÄR MIN BÄSTA VÄN över allt

Men om du inte kallar henne din bästa vän, varför skulle hon kalla dig hennes?

Patetiskt hur du ens orkar

Säg det till henne och ta det privat istället för

att hela världen ska se det.


2010-11-03 @ 20:28:29
URL: http://veronicaeriksson.blogg.se/

Postat av: Jennie

Veronica, Säg det till mig istället för att skriv det här då? Likaså Alexandra, hon kan ju också säga det till mig istället för att skriva det här?




2010-11-03 @ 23:57:45

Postat av: Sandra

Allt detta tjat om bästa vänner tycker jag bara är skitsnack för att människor ständigt behöver bekräftelse. Alltså, man vill vara bäst i andras ögon. Men att kalla någon sin bästa vän tror jag gör mer skada än nytta, för alla som inte får vara någons bästa vän då? Det är verkligen inte roligt att alltid komma tvåa i någons ögon hela tiden. Jag personligen tycker inte det är nödvändigt att rangordna mina vänner, jag bara har många bra istället för en som är bäst ;)


2010-11-03 @ 23:59:20
URL: http://ssandrajansson.blogg.se/

Postat av: alexandra

Ursäkta jennie men du bad om ett svar i bloggen så varsågod


2010-11-04 @ 00:25:05

Postat av: Jennie

Jag var ju jääääätteseriös??!? Men det är ditt privatliv, vill du skriva det inför 50pers så är det okej för mig. För nu orkar jag inte bry mig mer, helt ärligt. Vi ses på måndag.


2010-11-04 @ 11:29:37

Postat av: alexandra

Nej hur skulle jag veta om du var seriös eller inte? Och jag har inte ens märkt att du brytt dig innan.


2010-11-04 @ 12:06:51

Postat av: km

jag vet att jag inte borde lägga mig i. men jag fattar inte varför du är så elak Jennie? prata istället! berätta vad det är som stör dig och försök och lösa det istället! att kasta skit på något gör det bara värre.


2010-11-04 @ 14:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life