Svar på tal - Koda design


Fråga från: Sara - f o t o b l o g g
Nu blir jag lite smått ävis på er där du bor(var de nu ä?). Själv får vi inte jullov förräns på ONSDAG, vilket känns som en evighet! Men det var inte därdör jag kommeterade utan för att fråga om du skulle kunna hjälpa mej, ge tips eller liknande på bra saker man bör tänka/göra när man kodar. Nu menar jag kodar upp själva grunderna till en design, som jag tror du förstår:) Låter det som det är något du kan göra, eller har du inte lust?

För det försa beror mitt tidiga jullov på min grymma skola! :) Vi som inte har IG i något eller vi som inte har något att jobba upp oss i eller inte har några uppgifter kvar fick sluta igår. De andra som har något av det ovanstående att göra slutar däremot på tisdag. Hehe.

Och när det gäller att koda en egen design så är mitt första tips att testa dig fram! Skapa en testblogg och utgå därifran och försök få fram egna idéer. Innan du väl gör det är det viktigt att du vet vad du ändrar och framförallt VART i kodmallen du ändrar det. Det är väldigt lätt att göra fel och kanske glömma ett </div> någonstans vilket kan göra att hela bloggen förändras. Det är också viktigt att du vet vad det är du ändrar och vart i kodmallen du ändrar det, det är nog första steget för att kunna börja helt enkelt.

Hoppas du fick svar på frågan! :)






Kommentarer


Postat av: Sara - f o t o b l o g g

Sv. Fick svar på lite av det jag undrade ja. Men det jag mest tänkte på var bl.a hur du fixar så en bild går både över/i och i sidomenyn? Men även hur du får in dina tre länkar i headern, (följ,kamera,kontakt).



Tror du att du skulle kunna hjälpa mej lite? Eller vet du något bra ställer jag kan vända mej till? Säg nu inte bara DDB(designadinblogg) för jag hittar inte allt jag söker där:) Har du kodtips i din blogg? Eller kan du börja med det?:)


2010-12-18 @ 18:52:42
URL: http://saraagustavsson.blogg.se/

Postat av: Sara - f o t o b l o g g

Sv. Det jag menar med en bild både i headern och menyn är den på dej som ligger över infot om dej. Den ligger ju lite i headern och lite i menyn? Förstod du?:)


2010-12-18 @ 20:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life