Att fota spindelnät


Igår fotade jag spindelnät. Och jag tänkte visa hur jag gjorde för att få häftiga resultat. PAppa visade mig det för väldigt länge sen, då jag inte ens ägde en systemkamera. Bilderna igår blev väldigt häftiga.



Först och främst, leta upp en spindelnät. Ta sedan en slags vattensprayflaska som på bilden till vänster. Längst fram ska man kunna skruva på den för att ändra strålen, och snruaa och testa tills strålen är ungefär som när man duschar. Inte hård och rak alltså.

Spruta sedan försiktigt på spindelnätet med en bit avstånd tills det blir som små droppar på nätet. Använd sedan din kamera, macroobjektiv för bästa resultat och så stor bländare som möjligt (1.4, 1.8, 2.5), med manuell fokus för att sätta fokusen där du vill ha den. Och sen är det bara att knäppa några bilder och sen redigera dem.


Bättre och fler bilder kommer upp senare :)






Kommentarer


Postat av: cindy

fint :D


2010-08-03 @ 22:26:12
URL: http://ciindys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life