påskens färger







Canon EOS 1000D + Canon EF 50mm
@ f/1.4 - s1/4000 - ISO100

Har aldrig tidgare tänkt på hur färgglad påsken är.
Eller hur svårt det är att fota påskris när äggen som hänger bara snurrar och rör på sig. Dessutom är vårt påskris typ tomt på ägg nu eftersom de ramlar av och går sönder hela tiden, så nu är bara de fula kvar. Lägg märke till min snygga kyckling till vänster på andra bilden, jag måste varit hur liten som helst när jag gjorde den. Mamma berättade häromdagen att jag älskade att påskpyssla när jag var liten. Kan förstå om det gled ur sanden faktiskt (beroende på hur resultatet på mina kycklingar blev alltså).

Vi har dissat påsken lite i år, men när mamma och pappa frågade "Ska ni verkligen ha påskägg i år?" så var det i alla fall en självklarhet för mig. Visst att vi tackar nej till maten, jag äter varken sill, ägg elelr köttbullar, men påskägg hallååå! Ett måste.





Kommentarer


Postat av: Sofie

Heej! Nu ahr jag kört igågn emd veckans blogg, koemntera bara att du är emd så lottar jag ut 3 vinnare på Onsdag. Lycka till!


2011-04-24 @ 16:46:37
URL: http://sofiesbildblogg.blogg.se/

Postat av: Lina

Vilka härliga färger !


2011-04-25 @ 11:25:48
URL: http://linaolson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life