Smart och smidig minneskortläsare





Jag använder mig av två datorer, en bärbar från skolan och en stationär här hemma. När jag ska ladda in bilder i datorn så har det alltid blivit problem, i min bärbara går minneskortet sönder. Det har spruckit och gått av, och detta har även hänt flera av mina vänner just på grund av kortläsaren i skoldatorn som alltså förstör korten. Här hemma har jag ingen kortläsare i datorn utan har fått köra med sladd vilket inte ens fungerat alla gånger samt att det sliter på kameran.

Jag som fotar så pass mycket är alltså alltid i behov av en fungerade minneskortläsare, och häromdagen kom pappa hem med denna usb-liknande minneskortläsare. Den fungerar som ett vanligt usb-minne fast du alltså kan trycka in minneskortet. Den är verkligen hur smidig som helst och det behövs inga installationer i början som andra större minneskortläsare jag haft behövt, och du kan hur lätt som helst plocka med dig den var du än ska eftersom den inte är stor eller har sladdar. Det här är verkligen något jag tipsar om för er som jobbar vid olika datorer och är beroende av att vara 100% säkra på att du faktiskt kan få in bilderna i datorn utan problem.

Så för er som funderar över att införskaffa er en minneskortläsare, satsa på en sådan här! Den är smart, smidig och fungerar utmärkt! Just denna kommer ifrån Clas Ohlson och kostade 149:-.





Kommentarer


Postat av: Anna

Vilket bra tips! En sådan är ju guld värd för dig förstår jag :)


2012-03-09 @ 13:04:02
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life