svar på tal - photoshop penslar


hej alexandra!
Jag har en liten fråga, när du laddar ner brushes till fotoshop, var laddar du ner då? Och hur gör du för att få in dem till ps?
Hoppas att du kan svara! Kram

Självklart kan jag det! Här kommer en liten bild guide.

Jag laddar ner alla mina penslar från Brusheezy.com. Så gå gå alltså först in där.




Klicka sedan på "Brushes" och välj sedan någon av alla pensel-set som finns. När du valt det du vill ladda ner, klickar du på filen och sedan på "Download File!" för att hämta den och spara sedan filen någonstans på datorn, typ Dokument.




Sedan öppnar du alltså "Dokument" och sedan högerklicar du på penseln och klickar på "Extract Here" för att göra om penseln till "Photoshop format" kan man väl säga. Då kan det se ut som på bilden över, högerklicka igen på den nya, vill säga Photoshop format-penslen, och kopiera.
Ibland kan penslarna hamna i olika mappar när man klickar på "Extract Here", det kan vara bra att veta.

Gå sedan in på Dator > Lokal Disk > Program > Adobe > Adobe Photoshop CS4 > Presets > Brushes och sedan klistar du in.


Slängde ihop det här inlägget lite snabbt så ni får ursäkta slarvigehten. Hoppas du, och ni andra, förstod :)






Kommentarer


Postat av: Sandra - fotoblogg

Sv: Tack, tack och tack fina Alexandra <3 det känns jättebra att veta att det i alla fall finns någon ute i världen som verkligen förstår. Vi är starka båda två, du och jag <3


2011-03-15 @ 20:24:13
URL: http://teparty.blogg.se/

Postat av: linnéa andersson

Tack så jätte mycket!

Du är guld värd, ha en mysig kväll! Kram


2011-03-15 @ 21:11:54
URL: http://llinneaanderssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life