Du är det finaste jag vet


Korta ord bli långa när jag säger att jag älskar dig
Jag önskar du förstod det, förstod hur mycket jag älskar dig. Hur stor del du är av mig och mitt liv. Det är inte värt något utan dig. Och jag vet att det är sånt man säger, att "jag klarar mig inte utan dig". Visst skulle jag överleva utan dig, men jag skulle aldrig bli hel igen. För du är så mycket för mig. Och jag hittar aldrig några ord.

Jag lovar att bättra mig precis som jag har sagt
Brister har alla. Och jag vill förbättra mina. Du vet att jag tänker alldeles för mycket och jag vet att det är jobbigt för dig ibland. Jag har svårt att prata om det, för att det är så obegripligt. Men jag vill bättra mig på alla sätt och vis, även om du vill ha mig som jag är. För min egen skull behöver jag långsamt gå vidare. Och jag är ledsen, men det finns inget du kan göra för att få mig må bättre över just det. Förutom att finnas där när jag behöver dig, och det gör du alltid. Så förlåt, om det vore tvärtom skulle jag tycka det känns jobbigt att inte kunna förändra läget, och om du tycker det, så lovar jag att det blir bättre. Snart.

Och känner du dig ensam, är du aldrig till besvär, för när du behöver mig kommer jag redan vara där
Anytime. Jag vet att du aldrig oroar dig över något, eller tänker på saker på samma sätt som jag. Men jag finns här för dig lika ofta som du gör för mig. Och oavsett väder eller tid så går jag till dig om du behöver mig. Det är det minsta jag kan göra för att visa hur mycket jag uppskattar din omtänksamhet när det gäller mig.

En bra vän som fanns där ifrån början, du förlät mina fel
Enda sen dagen då du kom in i mitt liv har du alltid beytt snäppet mer än alla andra. Jag vet inte varför, men ändå när du bara varit min vän har det alltid varit så. Jag vet inte hur mitt liv skulle se ut utan dig, och jag är glad och vill tacka dig för att du ställt upp för mig hur fel jag än gjort.

För när alla andra svek, var det du som stog kvar, berättade för mig hur värdefull jag var
Det har alltid varit så. Så länge jag kunnat har jag vänt mig till dig. Kunnat prata med dig och du ändå sett det bästa hos mig, medans alla andra inte sett igenom mig som du alltid gjort. Du har alltid berättat för mig att jag är värd något, oavsett om du älskat mig mest eller om jag bara betytt något för dig som vän. Så har du alltid uppmuntrat mig i alla lägen.

Utan dig vore jag bara en av miljoner
Det är så det känns. Att utan dig är jag vem som helst. Du gör mig speciell. Du får mig känna mig speciell. Du får mig må bra och det är du som gör mig lycklig. Du. Hela du gör hela mig.

Det är svårt att förklara när ord inte räcker till, kan inte ge dig allt du önskar men du vet att jag vill
Jag vill förklara så mycket, men vissa känslor är helt obeskrivliga. Om jag skulle få fram min kärlek med något, vad som helst, skulle jag ge dig allt du vill ha. Jag skulle ge dig hela världen. Allt du pekar på. Du vet det. Du vet att jag gör precis allt för dig.

Jag tror ingen förstår, det vi delar tillsammans. När vi är med varandra, känns som tiden stannar
Om knappt jag förstår, så gör ingen annan heller det. Det här är så rätt och jag vill aldrig någonsin släppa taget om dig. Det spelar ingen roll vad vi gör när vi är tillsammans, jag älskar att göra allt och ingenting med dig. Jag älskar att bara vara med dig. Ha din närhet.

Jag säger så mycket men, detta är sant
Jag är bra på att prata, och ibland vet jag inte vad som kommer ut ur min mun. Men du ska veta att även om jag säger saker som kommer ut på fel sätt, så älskar jag dig mest av allt. Jag vill bara ha dig. Jag vill att du ska förstå att allt jag säger när jag förklarar min kärlek till dig, är så sant. Jag skulle aldrig ljuga för dig, du läser mig som en öppen bok och du ser allt.Jag önskar du kunde se hur mycket jag älskar dig.

Vi ska vara dom som klarar allting tillsammans, och har jag dig vid sidan skiter jag i allt annat
Så länge jag har dig vet jag att allt är bra. Jag har bra vänner och familj men jag älskar dig så mycket att jag aldrig tänker låta dig gå. För mig är du den enda, du är hela min värld. Och jag vet att oavsett vad, så klarar vi det. Så länge vi är tillsammans.

Du är det finaste jag vet
Och i mina ögon kommer du alltid vara det, Anton.




Kommentarer


Postat av: Veronica Eriksson

Jag tvekade ett bra tag där i början.

Men nu vet jag, ni är gjorda för varandra

Jag kan inte bli mer lyckig för din skull syrran :)


2010-09-02 @ 22:26:26
URL: http://veronicaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life