Svar på tal - Media


Fråga:
Du går ju media på gymnasiet och jag ska välja nu i veckorna. jag funderar över samhäll-media, men tycker du det räcker med att ha intresset eller måste man kunna vissa saker inom tex. foto? :)

Svar:
Jag vet inte riktigt hur fotokurserna samt lärarna är på Samhäll-Media eftersom jag går på LBS, men om jag ska jämföra med det jag lärt mig så räcker det absolut med bara intresset. I början av Foto A var det med repetition för min del eftersom jag redan hade koll på kameran, bländare, slutare och ISO. Så från början får du lära dig i princip allt du behöver lära dig för att kunna göra uppgifterna du får. Min lärare har alltid haft genomgångar innan varje ny fotouppgift så vi vet vad det är vi ska fota samt vad det vi går igenom innebär, så man har alltid koll innan man väl börjar knäppa med kameran.

När de gäller de övriga medieämnena som jag läst (Medieproduktion A, Multimedia A, Mediekommunikation A och Mediekunskap A) så behövs heller inga direkta kunskaper. Jag är däremot glad över att jag har koll på Photoshop, och önskar jag lärt mig grunderna i InDesign och Illustrator på grund av att det är lättare att klara av uppgifter när man har koll på det än att lära sig saker tre minuter innan uppgiften ska göras. Att kunna programmen och jobba i dem hör till Medieproduktionen, så nu i tvåan (Då jag läser Mediekommunikation A och Mediekunskap A) är det mest teori. Egentligen bara teori. Det är mest nya genomgångar hela tiden.

Om du funderat över att gå en Medielinje så betyder det ju att du är intresserad, och det är allt som krävs för att orka med lektionerna tror jag. Jag är intresserad och vill lära mig, vilket gör det lättare att försöka få in all kunskap i huvudet.





Kommentarer


Postat av: filippalofsved

Hej! :D

Du har verkligen en jättefin blogg!

Kolla gärna in min!

Om du har twitter så vore det riktigt roligt om du följde mig @filippalofsved.

Pussar&Kramar! :D


2012-01-17 @ 16:59:20
URL: http://snyggafilippa.blogg.se/

Postat av: Anna

När jag gick gymnasiet så gick jag It/Media i Mölnlycke. Jag hade jätteroligt, det var absolut rätt val för mig och ångrar bara att jag inte tog någon mer fotokurs. Gymnasiet för mig var den absolut roligaste skolperioden :)

Kram!


2012-01-17 @ 21:39:30
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life