svar på tal - projekt




Under våra medielektioner har vi hållt/håller på med ett slags projekt som jag nämnt om några gånger. Dock har vi pausat den nu på sista tiden då vi gjort ett annat grupparbete.

I alla fall så hade KSU kontaktat min medielärare och frågat om vi ungdomar ville hjälpa dem med en hemsida. Det de ville få fram med hemsidan är hur Nyköping ser ut i undomars perspektiv, så folk runtomkring kan gå in och ta en titt innan de bestämmer sig för att flytta hit. 

Martin, min lärare, la fram förslaget som vi i klassen sedan nickade ja till. Vi fick själva välja vad vi ville göra, och jag, Frida och Isabell valde att bilda en fotogrupp som inriktar oss på Nyköpings kultur. Vi valde att göra ett flash-galleri där sedan våra bilder vi fotat dyker upp. Så vi har fotat en hel del och gått runt hela Nyköping och tagit bilder på allt vad man kan få in under kategorin Kultur. Frida har sedan pillat på flashgalleriet (eftersom hon kan det där lite mer än mig och Isabell) medan jag och Isabell redigerat bilder som tokar. Det är väl typ det vi gjort hittills, och börjar i princip bli klara med alla bilderna.

Egentligen var det inte vi som skulle stå för den skriftliga delen om vad vi fotat, men det ska vi också få med nu och sedan har vi väl en hel del annat kvar antar jag. Men vi ska fortsätta med projektet efter sommaren också och någon deadline för det hela finns inte, så vi får ta det som det kommer. Vi är den gruppen som kommit längst också så jag tror inte vi behöver stressa.

Så, ja, det är vad vi håller på med :)




Kommentarer


Postat av: Sandra - fotoblogg

Sv: du är också fin <3 hur är det föresten med allting nu?


2011-05-19 @ 16:55:53
URL: http://teparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life