Filmtittande


Jag bad Anton ladda hem lite filmer till mig förut, två skräckfilmer som han ska bränna eftersom han inte vågar se dem med mig, och även tusen gånger starkare och Means Girls 2 som vi kollade på förut. Jag tyckte Tusen gånger starkare var bra, och mitt i allting kom det upp en del i filmen som jag verkligen kände igen. Vet ni varför? Under nationella proven i svenska i nian, eller om det var inför, så lyssnade vi på klippet jag kände igen och skulle diskutera det. Jag tycker budskapet i filmen är bra, för i vissa skolor är det faktiskt så att lärare behandlar tjejer och killar olika.

Mean Girls 2 var inte alls lika bra som ettan, jag störde mig mest under hela filmen på att jag inte kom på vart ifrån jag kände igen en av huvudpersonerna, Maiara Walsh, och självklart kände jag ju igen henne från Desperate Hosuewives. Sånt stör mig enormt under filmer i alla fall.

Nu rullar Big Brother på tv:n och sen blir det nog sovdags för oss, ska hnna med en tidig buss hem eftersom Joel förmodligen kommer. Hörs imorgon, puss och godnatt.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life