Fotografering






I fredagskväll blev jag tvungen att hoppa in som fotograf tillsammans med Frida i min klass, vi skulle fota julbord på Sunlight, ett hotell här i Nyköping. Det var verkligen jättebra övning för oss, men jag blev sjukt missnöjd med bilderna på grund av att ljuset var så himla dåligt. Det var nedsläckt och det enda ljus som fanns var det från olika spotlights som lyste antingen rött, gult, lila eller grönt. Så bilderna blev antingen röda, gula, lila eller gröna. Och mörka. Och brusiga. Känns så himla surt, men jag gjorde i alla fall det bästa jag kunde av situationen och lyckades få fram 60 hyfsat bra bilder att skicka. Tjänade sammanlagt 600 och en massa erfarenheter. Känns rätt bra ändå!

Insåg också hur kul jag tycker det är att utmana mig själv när det gäller att fotografera. Jag känner mig jättesäker när jag fotar natur, detaljbilder och stillporträtt. Då jag har kontroll på ljus och allting runt omkring. Men när saker och ting händer hela tiden, när ljuser hoppar och när man inte riktigt vet hur bilderna kommer bli - det är då det blir roligt. Även om det är det svåraste jag vet att fota när jag inte har kontroll, så är det också då jag lär mig bäst.

Tänkte visa er i alla fall någon bild därifrån, så varsågoda! (Och ja, de hade en chokladfontän. Fattar ni hur svårt det var att inte trycka in huvudet och slicka i sig allt?? Jättesvårt i alla fall.)





Kommentarer


Postat av: Anna

Tyckte det blev jättefina bilder :) Om vi hade fått så vackra bilder från vår julfest så hade det varit lycka. Men där var det ännu mer dunkelt.

Kram!


2011-12-21 @ 07:35:50
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life