3 saker du inte visste




Jag skulle säga att jag har lite fotografiskt minne. Jag kommer ihåg datum och småsiffror hur lätt som helst, de liksom fastnar i mitt huvud. Och genom att kolla på ett mobilnummer ca 5 gånger så skulle jag nog lära mig det också. När jag skriver om texter vi ska kunna till prov och sedan läser dom gång på gång kan jag allt ordagrant.
Ett exempel är när en killkompis skulle fröhöra mig på 20 franskaglosorna vi fick kolla på 10 minuter innan, då var vissa med stor bokstav, det var utropstecken på vissa ställen och accenter överallt och jag skrev rätt på precis allt. Jag har väldigt lätt för sånt med andra ord.

Jag har gått från stökig till ordning och reda. I alla fall när det gäller mitt rum. Sen jag storstädade det, rensade och fick in en ny bokhylla har jag automatiskt alltid vikt in alla mina kläder i min garderob och tar undan saker som inte ligger där de ska ligga. Väldigt olikt mig eftersom mitt rum alltid varit ett bombnedslag... Tills jag insåg att det lönar sig att ha ordning och reda i rummet.

Jag älskar vatten. Seriöst den bästa dryck som finns (efter läsk). Jag dricker alltid vatten om det är så att jag är törstig, jag dricker det till maten i skolan och till och med till frukost ibland om oboyen är slut. Dessutom sover jag oftast med vatten på bordet bredvid mig för att jag ofta vaknar om nätterna och är törstig. Anyway, jag älskar vattem i alla fall.




Kommentarer


Postat av: Elin

Samma här på punkt 1. Dock har jag svårt för att komma ihåg siffror och sådant :P


2010-11-06 @ 16:25:12
URL: http://geniet.blogg.se/

Postat av: Elin

SV: Nej, gud, jag suger på matte! Jag kan inte lära mig gångertabellerna x)


2010-11-06 @ 16:37:55
URL: http://geniet.blogg.se/

Postat av: Elin

SV: Haha, lyllo dig (: Jag fick aldrig lära mig dem när jag var liten och nu är det omöjligt. Dem fastnar bara inte. Men på något konstigt vis har jag ändå lyckats få VG i matte .. :o


2010-11-06 @ 17:01:45
URL: http://geniet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life