Home sweet home


Jag ska säga er att jag inte skulle kunna kommit på någon bättre rubrik! Så skönt att vara hemma.
Gick i alla fall upp runt 8 som planerat och en timme senare skjutsade vi hem Anton och sen hämtade vi upp Elin och vidare till Oppeby där vi efter att vi träffat Helen, Sara och Sofie åkte vidare till Malmköping sjungande i vår bil.

Väl framme så var det smockfullt, inte särskilt oväntat. Vi gick mest runt och glodde, men jag hittade en väska som jag fick av mamma och även en sak till Anton. Sprang runt överallt och letade efter en keps till honom, en sån som han redan har, eftersom jag kladdade ner hans med målarfärg. Men det fanns ingen i hans storlek :( Men ja, jag hittade en liten sak i alla fall, hoppas den passar... Haha! Träffade även Linus och Felix som vi gick runt med ett bra tag.

Veronica, jag och Elin åkte i alla fall en karusell två gånger. Samma som var på karnevalen förra året och förhoppningsvis detta år också, underbar är den. Dock var det kass musik och själva saken man håller i satt inte fast så man kunde ju typ gå ut när man ville mitt i allt snurrande.
Dock mådde jag väldigt illa sen när vi åkte sista gången, och när vi sen var på väg hem och när jag hade vaknat ur min lilla bilsömn så kände jag hur illa jag mådde och att jag verkligen behövde spy! Vi svängde precis in till Mc Donald's eftersom mamma skulle bjuda på mat eftersom vi inte ätit något under dagen, men hon fick släppa av mig innan hon parkerade så jag stod och spottade bland buskarna. Som tur var spydde jag aldrig.

Det kom fram två killar i kanske 30-40 åldern till mig när jag var på väg in till Mc Donald's. Först trodde jag de var typ mobilförsäljare, men de bad mig ta ett kort på dem med deras kamera eftersom dom ville visa att de varit i Nyköping. Lite kul faktiskt, och de hade härlig dialekt. Hela bilresan hem blev det snack om hur man utalar ordet balsam, enligt Elin säger vi det fel, haha! Vi satt och skrattade hur mycket som helst alla 4 eftersom ordet blev uttjatat och jag vet inte vart vi kom med ordet när vi vände och vred på allt, haha.

Oj, det här blev visst en hel roman. Haha. Nu ska jag redigera några bilder från marknaden, tog dock inte många bilder alls, men ja. Sen ska jag fixa håret och ikväll blir det bio med Emma och efteråt följer hon och Jennie med hit och sen sover Emma här :)


Väskan jag köpte såg ut såhär och kostade 169:- Jag kände att jag behövde en,
min andra är så stor så den här blir bra till enkla skolböcker och annat skit! :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life