Freedom Writers



Har legat och kollat på film med mamma. Det blev Freedom Writers eftersom Veronica tipsade om den och jag tycker den var riktigt bra. Man blev väldigt tagen av den, men filmen hade ett väldigt bra budskap och jag gillade den verkligen. Handlar om ett gäng ungdomar i samma klass med olika ras och tuff attityd som sedan förändrar sin syn på varandra tack vare deras nya lärare. De får även en varsin dagbok där de skriver vad de vill då alla valt att skriva något om de själva som förklarar hur de haft det tidigare som också är en förklaring till deras attityd och sätt att se på världen. Allt de behövde för att förändras var hopp och de fick de. Värd att se och ett tips till er som inte sett den.

Om ungefär 2 timmar cyklar jag och "hämtar" Veronica i Bergshammar, nja jag ska väl mer möta henne men kom med förslaget att jag cyklar dit hon är och sen cyklar vi tillbaka hela vägen tillsammans, jag känner att jag behöver lite motion. Har cyklat sammanlagt 16 km idag med de vänderna. Good work.

Imorgon ska jag faktiskt upp tidigt, ut och gå med mamma och sen sola hur mycket som helst. Vid tre kommer Anton förmodligen hem och sen gör jag mig iordning och sådär och sen ska min söta pojkvän bjuda ut mig på middag hihi. Efter det tillbringar jag kvällen i hans famn medans VM finalen rullar på tv skärmen, något man bara måste se enligt alla? :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life