Svar på tal - Designer?


Fråga från emma:
när du ska göra en bloggdesign hur börjar du då?
andvänder du dig av en design som redan finns och gör om den,eller hur gör du?

Jag utgår nästan alltid från nya idéer när jag börjar med en design, så länge inte personen jag gör designen åt vill ha den liknande någon annans. Jag kan tycka det kan vara lite tråkigt och göra en design som liknar någon annans egentligen, men sedan är det också så att jag från inspiration från olika designer men brukar alltid försöka göra om det så mycket som möjligt i just det jag gillar för att få designen så egen som möjligt.

Och jag brukar börja med headern och sedan utgå från färgerna och strukturen i den till bakgrunden, bilder i menyn och stilen på hela bloggen :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?


A photoblog by
Alexandra Eriksson full with
photography, web design and my view of life